مشمولان غایب خارج از کشور در سال 98
نوشته شده توسط : nezamevazifee

تردد مشمولان غایب خارج از کشور در سال 98

 

همراهان گرامی اینبار در این مقاله در خصوص چگونگی تردد مشمولان غایب مقیم خارج از کشور با توجه به حذف قانون جریمه مشمولان غایب در سال 98: طبق قانون مشمولان مقیم خارج از کشور که سه سال در خارج اقامت داشته باشند می‌توانند سالی دو بار به کشور وارد شوند و مدت اقامتشان در مجموع حداکثر سه ماه شود.از همین رو ما در این مقاله به صورت کامل به بحث در این خصوص پرداخته ایم و امیدواریم که مطالب امده در این مقاله مورد توجه و رضایت شما دوستان قرار گیرد.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

با وجود محدودیت هایی که برای پسران در داخل ایران در زمینه سربازی وجود دارد، پسران ایرانی خارج از این کشور می توانند با استفاده از تسهیلات اداره نظام وظیفه کارت معافیت دریافت کنند یا بدون دریافت کارت معافیت چند ماهی را در ایران بگذرانند.اخیرا سازمان نظام وظیفه، به موسسات دولتی و خصوصی هشدار داده بود که از به کارگرفتن جوانانی که خدمت سربازی خود را انجام نداده اند خودداری کنند.

سازمان نظام وظیفه به تمامی جوانان توصیه کرده که در هنگام سفر کارت پایان خدمت یا کارت معافیت سربازی را به همراه داشته باشند و نیروهای انتظامی اعم از پلیس راه، اداره اماکن و ایستگاه های ایست و بازرسی موظفند مدارکی دال بر روشن شدن وضعیت خدمت وظیفه عمومی از همه درخواست کرده و با کسانی که مدرکی همراه نداشته باشند برخورد کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به حذف قانون جریمه مشمولان غایب در سال 98، تصریح کرد: تا پیش از این با توجه به اینکه قانون جریمه مشمولان غایب برقرار بود، مشمولان مقیم خارج از کشور که بیش از 8 سال غیبت داشتند در صورت تردد باید حتماً وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کرده و جریمه را پرداخت می‌کردند تا معاف شوند.

وی گفت: حالا که جریمه مشمولان غایب حذف شده این قانون در رابطه با مشمولان غایب مقیم خارج نیز منتفی شده است؛ بنابراین افرادی که بیش از 8 سال غیبت داشته و مقیم خارج از کشور هستند می‌توانند از قانون قبلی برای تردد به کشور استفاده کنند؛ یعنی سالی دو بار و حداکثر سه ماه تردد شامل حال آنها می‌شود



تردد به داخل كشور


    1. كليه مشمولان ايرانیمقيم خارج از كشور كه حداقل سه سال درخارج از كشور اقامت داشته باشند میتواننددر هرسال حداكثر دوبار و مجموعا به مدت سه ماه به داخل كشور تردد نمايند.(شرايط اقامت خارج از كشور در بند(ج) بيان شده است.)


    2. مشمولان مقيم خارج جهت دريافت مجوز تردد میبايست به نمايندگیدولت جمهوریاسلامیايران در كشور محل اقامت مراجعه و گذرنامه آنان پس از احراز شرايط ، ممهور به مهر تردد با عنوان «اجازه تردد مشمولان ايرانیمقيم خارج از كشور» گردد. همچنين لازم است در متن اجازه تردد،به شماره و تاريخ ابلاغيه ستاد كل نيروهایمسلح نيز استناد شود.


    3. مشمولانیكه در اجرایمقررات مربوط ، جهت ادامه تحصيل از كشور خارج شده و دارایمعافيت تحصيلیخارج از كشور ميباشند ،در شمول اين مصوبه نبوده و حسب مورد از تسهيلات تردد دانش آموزیيا دانشجويیاستفاده خواهند كرد.


    4. فرزندان مشمول ماموران ثابت دولت در خارج از كشوركه به جهت همراهیبا والدين ،دارایمجوز خروج از سازمان وظيفه عمومیمیباشند نيز در شمول اين مصوبه نبوده بلكه میتوانند در طول مدت ماموريت والدين مطابق مجوز صادره ، اقدام به تردد نمايند.

 

 



مشمولان مقیم خارج از کشور با داشتن حداقل دو سال سابقه اقامت در خارج از ایران می توانند سالیانه دو بار و حداکثر به مدت سه ماه بدون نیاز به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود به کشور سفر کنند، تنها شرط استفاده از این قانون را مراجعه مشمولان به سفارتخانه ها یا نمایندگی های کنسولی ایران در کشور مبدا و ممهور کردن گذرنامه های خود به مهر ورود و خروج دانست و گفت: تا زمان تصویب قانون جدید، مصوبه سال ۹۵به قوت خود باقی است و مشمولان مقیم خارج از کشور می توانند بدون نگرانی به سرزمین مادری خود سفر کنند.

سردار کمالی از اعلام و ابلاغ دستورالعمل و ضوابط دریافت کارت معافیت به ازای پرداخت جریمه برای مشمولان غایب بالای هشت سال، حداکثر تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت:مشمولان غایب با غیبت بالای هشت سال از ابتدای اردیبهشت ماه می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰نسبت به پرداخت جریمه و دریافت کارت معافیت خود اقدام کنند.



در صورتی که مشمولان خارج از کشور بیش از هشت سال غیبت داشته باشند، بعد از پرداخت جریمه غیبت خود می توانند از کشور خارج شوند در غیر این صورت باید هر چه سریعتر وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی به صورت قطعی سال آینده تمدید نمی شود بر این اساس به این دسته از مشمولان توصیه می شود در فرصت باقیمانده نسبت به پرداخت جریمه غیبت سربازی اقدام کنند.

این افراد تا پایان امسال فرصت دارند، از مزایای این طرح استفاده کنند چرا که قانونگذار مهلت اجرای این طرح را تا پایان امسال مقرر کرده است.



مراحل رسیدگی به تقاضای معافیت کفالت مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور

1- مراجعه مشمول به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل سکونت یا نزدیک‌ترین نمایندگی در خارج از کشور

2-تکمیل فرم‌های مربوط و ارائه مدارک خواسته شده به نمایندگی

3-ارسال کلیه مدارک از طریق دفتر نمایندگی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

4-تایید مدارک ردیف سوم از سوی وزارت امور خارجه و ارسال آن به سازمان وظیفه عمومی ناجا

5-بررسی مدارک، تکمیل پرونده و ارجاع آن به هیئت رسیدگی

6-پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور کارت معافیت و تحویل کارت به مشمول

7-افرادی که شرایط معافیت کفالت را نداشته باشند برگه اعزام به خدمت برای آنها صادر خواهد شد.

 

 
 
 
 

زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت سربازی - کسری خدمت بسیج  - معاف از رزم - مدت خدمت سربازی در سال 97 - 98 -خرید بیمه سربازی - هزینه گرفتن پاسپورت -کارت ایثارگری -مدت خدمت سربازی -





:: برچسب‌ها: مشمولان غایب خارج از کشور در سال 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: